Sparstraat 74, 7572 TJ Oldenzaal
06 - 24 13 49 85
info@gastouderbureaupippi.nl

Ouders

Ouders.

Gastouderbureau Pippi helpt u bij het zoeken naar een geschikte Gastouder of Mini-Crèche. Het is belangrijk dat u en uw kind zich vertrouwd voelt bij de gastouder. Wij streven ernaar om u een zorgeloze ondersteuning te geven bij de opvang van uw kinderen door een gastouder, tegen minimale kosten. Wij hebben hierbij kwaliteit in een zeer hoog vaandel staan en proberen u dan ook zo optimaal mogelijk te ondersteunen. Dit doen we door meer service te bieden en de papieren rompslomp geheel weg te nemen.
Verder hebben wij een gunstig variabel uurtarief. De gastouders geven de opvanguren online aan ons door, vervolgens verzorgen wij maandelijks de facturen en de administratieve afhandeling.
Samengevat zorgen wij dat uw administratie snel, accuraat en inzichtelijk is.
Onze bemiddelingsmedewerker staat ook voor u klaar om u te begeleiden bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag bij de Belastingdienst.

Alternatieve Ouderraadpleging

Ons Gastouderbureau Pippi heeft aantoonbaar actie ondernomen om een oudercommissie op te zetten, maar is hierin niet geslaagd. Aangezien we als Gastouderbureau minder dan 50 aangesloten gastouders hebben, mogen we volstaan met een Alternatieve Ouderraadpleging. Dit houdt in dat de aangesloten ouders moeten wijzen op onderwerpen waarover zij adviesrecht hebben. Bij wijzigingen in deze onderwerpen mailen we de wijzigingen en hebben de ouders 2 weken de tijd om te reageren op de wijzigingen. Onderwerpen waarover ouders via de mail in de gelegenheid worden gesteld om advies uit te brengen, zijn:

  1. de wijze van uitvoering van de kinderopvang.

  2. voedingsaangelegenheden van algemene aard en het algemene beleid op het gebied van opvoeding, veiligheid of gezondheid.

  3. Openingstijden van het gastouderbureau

  4. het aanbieden van voor- en vroegschoolse educatie

  5. De vaststelling/wijziging van de klachtbehandeling en het aanwijzen van personen die belast worden met de klachtbehandeling

  6. prijswijziging van kinderopvang.

  7. Inspectierapport met eventueel genomen maatregelen en sancties van de gemeente

  8. pedagogisch beleid; dient minimaal 1x per jaar aan bod te komen; ongeacht of er wijzigingen zijn.

Nieuwe vraagouders Het meest recente pedagogisch beleidsplan wordt bij nieuwe of potentiele vraagouders altijd verstrekt en doorgenomen bij het intakegesprek. Bestaande vraagouders Het pedagogisch beleidsplan dient bij wijzigingen altijd opnieuw te worden voorgelegd aan bestaande vraagouders. Indien er geen wijzingen zijn worden de ouders daar ook over geïnformeerd.

Vast moment daarvoor is een mailing in november van het jaar naar alle vraagouders. Daarnaast halen we input van ouders op via (digitale) enquêtes, via email, via mondeling contact en bij onze jaarlijkse evaluatiegesprekken met de ouders. Mochten er tussendoor onderwerpen aan de orde komen waarover u adviesrecht heeft, dan zullen wij u hierbij betrekken door middel van onze nieuwsbrief. Uiteraard zullen wij ons blijvend inspannen om een oudercommissie in te stellen.

Heeft u interesse om deel uit te maken van de oudercommissie dan kunt u zich wenden tot de houder Linda Hazewinkel 06-24134985 of via info@gastouderbureaupippi.nl

Meer informatie?

Neem dan vrijblijvend contact op, ik sta altijd klaar voor mijn klanten, overdag of s’ avonds!

Gastouderbureau Pippi
Linda Hazewinkel
E: info@gastouderbureaupippi.nl
Tel: 06 – 24 13 49 85

Ik wil graag meer informatie

Kvk   08211798
LRK   486859629

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste mogelijke website te tonen. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten